View No. 17 (2024)

No. 17 (2024)

ISSN:
1899-1254

eISSN:
2957-1731
Section: Education

Immersive History Education at the Institute of National Remembrance

Adrianna Paradowska

https://orcid.org/0009-0000-8421-429X

Instytut Pamięci Narodowej w Warszawie

Przegląd Archiwalny Instytutu Pamięci Narodowej, No. 17 (2024), pages: 195-216

Publication date: 2024-12-30

https://doi.org/10.48261/PAIPN241712

Abstract

Discussed in this article are the ways in which modern educational channels can be used to teach the contemporary history of Poland. It explains the mechanisms for the introduction of immersive projects by public institutions, the motivations for these measures, and the opportunities and risks associated with this process. Based on the example of initiatives undertaken by the New Technology Division (Biuro Nowych Technologii, BNT) of the Institute of National Remembrance, the proces of the realisation and introduction of immersive projects in history education and the accompanying dialogue with representatives of the so-called millennial generation and generation Z is presented. Examples of fruitful cooperation between archives and historians are also pointed out. As a result, the projects developed at BNT are not only educationally interesting and based on the current state of historical knowledge, but also illustrate topics through the use of sources.


Biuro Nowych Technologii nagrodzone za „Grę Szyfrów” w II edycji przeglądu Przeszłość/Przyszłość, https://bnt.ipn.gov.pl/biuro-nowych-technologii-nagrodzone-za-gre-szyfrow-w-ii-edycji-przegladu-przeszlosc-przyszlosc/, dostęp 5 II 2024 r.

Co to jest Pokolenie Z? Charakterystyka nowej generacji pracowników i konsumentów, https://ey.com/pl_pl/workforce/pokolenie-z-co-to-jest, dostęp 24 I 2024 r.

Cyfrowi Bohaterowie, https://bnt.ipn.gov.pl/cyfrowi-bohaterowie/, dostęp 14 V 2023 r.

Edukacja dla pamięci. Przekaz wiedzy historycznej w kontekście postaw Polaków wobec ich przeszłości, Warszawa 2023.

„Gra Szyfrów” częścią projektu MEiN „Gry w edukacji”, https://ipn.gov.pl/pl/aktualnosci/167314,Gra-Szyfrow-czescia-projektu-MEN-Gry-w-edukacji.html, dostęp 14 V 2023 r.

Gra Szyfrów, https://bnt.ipn.gov.pl/projekty/gry/gra-szyfrow/, dostęp 13 V 2023 r.

„Gra Szyfrów” zwyciężyła w 16 edycji Plebiscytu Wydarzenie Historyczne Roku, https://bnt.ipn.gov.pl/gra-szyfrow-zwyciezyla-w-16-edycji-plebiscytu-wydarzenie-historyczne-roku/, dostęp 5 II 2024 r.

HISTHACK laureatem w konkursie ,,Ambasador Młodego Pokolenia” 2023, https://bnt.ipn.gov.pl/histhack-laureatem-w-konkursie-ambasador-mlodego-pokolenia-2023/, dostęp 21 II 2024 r.

Immersyjna edukacja historyczna – w stronę nowych ścieżek edukacyjnych, Gdańsk 2022.

Lotnicy – wojna w przestworzach, https://bnt.ipn.gov.pl/projekty/gry/lotnicy/, dostęp 21 II 2024 r.

Mobilny Przystanek Historia Przyszłości rusza w Polskę, https://bnt.ipn.gov.pl/mobilny-przystanek-historia-przyszlosci/, dostęp 13 V 2023 r.

Mobilny showroom promujący „Grę Szyfrów” wyruszył w Polskę!, https://bnt.ipn.gov.pl/mobilny-showroom-promujacy-gre-szyfrow-wyjechal-w-polske/, dostęp 13 V 2023 r.

Ogłoszenie wyników części I konkursu HISTHACK, https://bnt.ipn.gov.pl/ogloszenie-wynikow-czesci-i-konkursu-histhack/, dostęp 14 V 2023 r.

Pierwszy historyczny maraton programowania „HISTHACK” za nami, https://bnt.ipn.gov.pl/pierwszy-historyczny-maraton-programowania-histhack-za-nami/, dostęp 14 V 2023 r.

Prapremiera gry Biura Nowych Technologii IPN – „Lotnicy – wojna w przestworzach”, https://bnt.ipn.gov.pl/prapremiera-gry-biura-nowych-technologii-lotnicy-wojna-w-przestworzach/, dostęp 21 II 2024 r.

Prapremiera Gry Szyfrów za nami, https://bnt.ipn.gov.pl/prapremiera-gry-szyfrow-za-nami/, dostęp 13 V 2023 r.

Premiera nowej wersji gry „Warsaw Rising – Miasto Bohaterów” na targach gamingowych GAMESCOM– Niemcy, 23–27 sierpnia 2023, https://ipn.gov.pl/pl/aktualnosci/189498, Premiera-nowej-wersji-gry-Warsaw-Rising-Miasto-Bohaterow-na-targach-gamingowych-.html, dostęp 21 II 2024 r.

Premiera wzbogaconej wersji „WARSAW RISING” na Gamescom w Kolonii / Sukces „WARSAW RISING” na Gamescom w Kolonii, https://bnt.ipn.gov.pl/premiera-wzbogaconej-wersji-warsaw-rising-na-gamescom-w-kolonii-sukces-warsaw-rising-na-gamescom-w-kolonii/, dostęp 21 II 2024 r.

Prezes IPN powołał Biuro Nowych Technologii, https://ipn.gov.pl/pl/dla-mediow/komunikaty/150005,Prezes-IPN-powolal-Biuro-Nowych-Technologii.html, dostęp 20 I 2024 r.

Przyszłość rozrywki, https://infuture.institute/raporty/giga-entertainment-przyszlosc-rozrywki/, dostęp 4 V 2024 r.

Sukces Kongresu Pamięci Narodowej: Tysiące miłośników historii w Strefie Nowych Technologii, https://bnt.ipn.gov.pl/sukces-kongresu-pamieci-narodowej-tysiace-milosnikow-historii-w-strefie-nowych-technologii/, dostęp 21 II 2024 r.

„Szybowcowa ’87”. Wirtualna drukarnia Solidarności Walczącej, https://ipn.gov.pl/pl/dla- mediow/komunikaty/176323,Szybowcowa-87-Wirtualna-drukarnia-Solidarnosci-Walczacej.html, dostęp 14 V 2023 r.

Świadectwo poMOCY – etiuda o losach rodziny Ulmów w wirtualnej rzeczywistości (VR), https://bnt.ipn.gov.pl/projekty/aplikacje/swiadectwo-pomocy-etiuda-o-losach-rodziny-ulmow-w-wirtualnej-rzeczywistosci-vr/, dostęp 21 II 2024 r.

W Rzeszowie zaprezentowano immersyjną etiudę filmową „Świadectwo poMOCY”, https://ipn.gov.pl/pl/aktualnosci/190267,W-Rzeszowie-zaprezentowano-immersyjna-etiude-filmowa-Swiadectwo-poMOCY.html, dostęp 21 II 2024 r.

„Warsaw Rising – Miasto Bohaterów”, https://store.steampowered.com/app/1026420/WARSAW_RISING_City_of_Heroes/, dostęp 21 II 2024 r.

Zakładka „Dla nauczycieli”, https://bnt.ipn.gov.pl/projekty/dla-nauczycieli/materialy-edukacyjne/, dostęp 21 II 2024 r.

License

Copyright (c) 2024 Przegląd Archiwalny Instytutu Pamięci Narodowej

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl

                            View No. 17 (2024)

No. 17 (2024)

ISSN:
1899-1254
eISSN:
2957-1731

Data publikacji:
2024-12-30

Dział: Education